Pages

Thursday, July 21, 2011

Ummi buat la kek......

Balik sekolah tadi, masa kat dalam kereta, hadi tengok bekas yang berisi kuih simpul kasih yang diberi oleh Pakcik K & Chik Mirah dia dah kosong...

Hadi : "Ummi, kuih yang pakcik K bagi dah abis ke?"
Ummi : "Ye la... abang ngan angah la yang habiskan.."
Hadi : "Ummi, bekas ni kena bagi balik kat pakcik K kan?"
Ummi : "Ye la...kenape?"
Hadi : "Dah tu, kita nak letak apa dalam bekas nie??"
Ummi :"Kita kena letak ape-ape ke?" (sekadar menguji hadi...)
Hadi : "Ye la....kan pakcik K ngan chik Mirah dah bagi kita kuih... Kita kena la bagi pakcik K ngan chik Mirah makanan pulak"
Ummi : "Oh... macam tu ke...?" (menguji hadi lagi...)
Hadi : "Ye la...... sian pakcik K ngan chik Mirah.... dapat bekas kosong" "Ummi.... Ummi buat la kek... nanti abang nak masuk dalam bekas nie. Nak bagi kat pakcik K dengan chik Mirah.."
Ummi : "Ok... petang nie ummi buatkan kek..."

Tersenyum ummi sepanjang perjalanan balik ke rumah.... Alhamdulillah anak ummi tahu rupanya.... apa yang sepatutnya dan sebaiknya kita lakukan bila seseorang beri sesuatu kepada kita... untuk menunjukkan yang kita berbudi dan berbahasa.....

So, petang tu ummi pun buatkan la kek seperti yang hadi minta... Jadi la kek nie....
Marble Cheesecake...

Saje buat kek nie.... Dah kebetulan hadi nak bagi kat chik Mirah nyer... and teringat yang Munirah pernah menyebut teringin nak makan kek cheese yang bercoklat.. Tu yang buat kek nie..





No comments: