Monday, July 25, 2011

Kegembiraan.... Alhamdulillah...

Kegembiraan...biasanya akan dikongsi...kalau boleh nak kongsi dengan semua yang tersayang...semua kawan-kawan... Tapi macamana pula kalau kegembiraan yang aku kecapi sebenarnya tidak diharapkan oleh orang lain... Senang cerita, orang tak setuju dengan berita gembira yang aku terima... Kegembiraan yang aku rasa patut dikongsi bersama rupa-rupanya tak disenangi oleh orang lain sebab AKU BUKAN YANG DIPILIH..... Aku tak pernah menjangka ini yang terjadi.. Aku sedar bukan aku yang diharapkan untuk DIPILIH.. Tapi... hakikat tetap hakikat... ALLAH SWT lebih mengetahui... Kita manusia hanya merancang... Tapi ketentuan ALLAH SWT tiada siapa yang tahu sehingga diperkenankan oleh-NYA

Teman.... Aku tidak MEMILIH untuk DIPILIH tetapi ketetapan ALLAH SWT yang buat aku TERPILIH.. Bukan aku yang pinta DIPILIH tapi siapa aku hendak menepis ketetapan ALLAH SWT yang telah membuatkan aku TERPILIH.. Aku tak pernah menagih-nagih untuk DIPILIH.... Aku tak pernah mengemis-ngemis untuk DIPILIH.. Tapi aku yakin ALLAH SWT telah menilai dan DIA sebenarnya yang telah MEMILIH..

Maafkan aku andaikata berita yang kukira gembira ini ada membuatkan segelintir teman-teman yang merasakan kurang senang.. Aku terlalu ingin berkongsi kegembiraan ini bersama kalian... Tapi andai kata kalian masih sukar menerima...cukuplah aku raikan kegembiraan ini bersama insan-insan di sekeliling...yang terhampir....yang sentiasa memahami apa yang berlaku..

No comments:

Abang Hadi dan UPSR 2018

Minggu ni abang Hadi tengah struggle dengan UPSR dari 24/9/2018 hingga 27/9/2018... Doa ummi dan abi sentiasa mengiring setiap detik aba...