Pages

Sunday, June 15, 2014

Helah Hannan...

Hannan... Anak bongsu ummi (bongsu le kot...hehe)... Cukup keletah... Cukup pandai bercakap... Kata Opah, panjang akal budak bertuah sorang nie... hehehe

Memang ye pun... Anak kecik ummi nie memang la cukup pandai bercakap... Ada je jawabnya... Ada je ceritanya... Ada je helahnya... Sampaikan semua orang kat dalam rumah ni, kadang-kadang naik gerammmmm je dengan budak kecik nie... :-)

Cuaca panas sangat sekarang.. Si Kecik Hannan nie pun asyik la nak mandi... Yang bestnya tiap kali nak mandi, ada je helah dia..

"Ummi, Hannan sakit perut la.. Hannan sakit perut cikit je.. Abi kata kalau sakit perut kena mandi, barulah perut tak sakit banyak..." :-)

"Ummi, dah nak malam ye? Abi kata kalau nak malam, kena mandi... Nanti malam tak boleh tido.. "

"Ummi, Hannan rasa belakang Hannan ni gatal la.. Semut gigit kot.. Abi kata kalau gatal kena mandi... "

See!!! That's my little girl... Yang bestnya, semuanya mesti ada "Abi kata...". Padahal Abi tak kata apa2 pun...

Bila ummi kata "Hannan nie, pandai je ye... Abi tak kata apa2 pun..."

"Memang la... Hannan kan kecik lagi... memang la cakap macam tu..." :-|

 
Whatever la my cute lillte girl.... Doa ummi mudah-mudahan Hannan akan membesar menjadi anak yang Solehah, bijak, dan dapat menjadi muslimah yang sejati satu hari nanti. Ummi sayannggggg Hannan!


No comments: