Monday, June 21, 2010

Aduhai Putera-Puteri Ummi....

Malam tadi ummi berbicara sendiri...ummi merenung kembali....ummi mengenang kembali....setiap apa yang ummi miliki...yang Allah pinjamkan kepada ummi...yang Allah AMANAHkan kepada ummi... Sedar tak sedar, di depan mata ummi...3 zuriat yang amat comel sekali.. Antara percaya dan tidak...putera-puteri ummi kian membesar di depan mata ummi....Alhamdulillah! Kadang2 ummi terkenang kembali betapa sunyinya hidup ummi dan abi sewaktu kalian belum lahir ke dunia ini... Hari2 yang kami lalui terlalu sepi......sunyi sekali..... Tiap hari kami merintih dan berdoa agar Allah kurniakan kami zuriat buat penyeri hidup kami...

Putera-Puteri Ummi...
Kadang2 ummi takut ummi tak mampu laksanakan tanggungjawab yang sempurna ke atas kalian... Kadang2 ummi takut ummi tak mampu menjadi ummi yang terbaik buat kalian... Ummi takut ummi tak mampu memberi kalian yang terbaik dalam apa jua perkara sekalipun... Walau ummi telah berusaha sedaya ummi, tapi ummi masih gusar dan bimbang....takut kalau2 ummi tak dapat laksanakan AMANAH ALLAH ini sesempurna mungkin..

Ummi hanya inginkan yang terbaik buat kalian... Ummi mahu kalian menjadi anak2 yang SOLEH & SOLEHAH.. Ummi mahu kalian menjadi anak yang pintar dan beramal soleh.. Ummi impikan suatu hari nnt ummi dan abi tersenyum bangga apabila anak2 ummi dan abi menjadi anak2 yang membanggakan Agama dan keluarga.. InsyaALLAH..

Putera-Puteri Ummi...
Ummi berjanji akan sedayanya untuk menjadi Ummi yang terbaik buat kalian.... Menyayangi dan mengasihi kalian sepenuhnya... Mendidik dan membimbing kalian sebaik mungkin sehingga menjadi insan yang berjaya di dunia dan akhirat.. Ummi terlalu menyayangi putera-puteri ummi. Ummi bersyukur kerana Allah memberi ummi peluang untuk menjadi ummi kepada kalian.. Mengandungkan kalian... Melahirkan kalian... Menjaga dan mendidik kalian... Kalian terlalu dekat dengan ummi... Tiada kata yang dapat ummi luahkan untuk menyatakan kasih sayang ummi pada kalian.... Ummi LOVE u all!!


No comments:

Abang Hadi dan UPSR 2018

Minggu ni abang Hadi tengah struggle dengan UPSR dari 24/9/2018 hingga 27/9/2018... Doa ummi dan abi sentiasa mengiring setiap detik aba...